Saltar ao contido principal

VERMICOMPOSTAXE

Reutilizando dúas caixas de "porespán" construímos un vermicomposteiro caseiro con miñocas comúns da zona. A intención é que o alumnado poida observar como se transforma a materia orgánica das merendas en humus líquido, que utilizaremos posteriormente para abonar as plantas da horta e as ornamentais de dentro do colexio, pois é rico en nutrientes, principalmente nitróxeno e potasio, amais incrementa a actividade microbiana do solo.

A vermicompostaxe é o proceso de descomposición e transformación da materia orgánica en humus, realizado pola dixestión das miñocas e a acción combinada de microorganismos presentes no solo. O resultado do proceso, o vermicompost, é un excelente fertilizante orgánico e biorregulador do solo.

  As miñocas denomínanse o “muíño biolóxico”, xa que modifican as características físicas, químicas e biolóxicas, acelerando a súa estabilización e hixienizando a materia orgánica. Pasan por dúas fases durante o proceso: unha inicial (actividade da miñoca) e outra activa (poboación microbiana). 













Características da miñoca.

Animal invertebrado co corpo dividido en aneis, beneficioso para o solo.

Pode medir ata 30 cm de longo. A súa cor pode ser vermella pálida, rosada ou castaña. É un animal hermafrodita con órganos reprodutores femininos e masculinos que precisa emparellarse para reproducirse. Vive nos solos húmidos e ricos en materia orgánica da que se alimenta.

  • Non ten aparato mastigador.
  • Non ten pulmóns, respira a través da pel.
  • Non ten ollos, pero pode sentir a luz e escapar dela.
  • O único órgano sensorial que posúe é o tacto.
  • Ten cinco pares de corazóns, postos en liña.
  • Se lle seca a pel, a lombriga morre.
  • Poden medir entre 5 e 9 cm de longo e 3 a 5 cm de diámetro.
  • O corpo é alongado, con simetría bilateral.
  • Cando se parten a metade poden facer crecer unha nova cola pero non unha nova cabeza.
  • A cor das lombrigas varía dende o marrón escuro ata o violeta, pasando polo vermello.
  • As lombrigas adultas teñen un anel máis groso que os demais (cliterio) que está próximo a un dos extremos, a boca atópase do lado deste anel.
  • O cliterio é o órgano sexual da lombriga e onde garda os ovos.
  • Os ovos teñen forma de pera e cor amarela e deles sairán de 2 a 21 miñocas segundo a especie.
  • Non ten ningún mecanismo de defensa, nin se lle coñecen enfermidades.
  • Pode chegar a vivir 15 anos.
  • Poder chegar a devorar entre medio gramo e un gramo diario de alimento.
  • É fotofóbica (os raios ultravioletas fanlle moito dano).
  • Non transmite ningunha enfermidade.
  • Os seus puntos febles son: as temperaturas extremas (non soporta temperaturas superiores aos 30º C nin inferiores a 5ºC), a sequidade ou o exceso de humidade e a fermentación descontrolada. Se a temperatura é moi alta e o grao de humidade non é suficiente, morrerán deshidratadas.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

DÍA MUNDIAL DA EDUCACIÓN AMBIENTAL 26 DE XANEIRO

 No segundo trimestre proseguimos coa colocación dos carteis identificadores das árbores do noso patio escolar, nesta ocasión, coincidindo co  26 de xaneiro, o día en que se conmemora a Educación Ambiental. Cada clase preparou un video presentando unha árbore determinada e despois colocoulle o cartel identificador .                                                                                                                                                                                                                     

PANXOLIÑA CON MENSAXE

 Que rápido pasou este primeiro trimestre do curso. Xa estamos no Nadal e seguindo co obxectivo de crear unha conciencia medioambiental no noso alumnado, fixemos unha versión  dunha panxoliña tradicional cunha mensaxe de respeto pola natureza e tratando de sacar o noso lado menos consumista nestas datas, polo que tamén escribimos unha carta aos Reis Magos na que os nenos e nenas só podían pedir un agasallo. Ademais, decoramos por ciclos árbores de Nadal empregando elementos naturais como: paos, piñas, follas, bugallos, anacos de madeira... Quedaron moi fermosas! Por outro lado tamén se confeccionaron almanaques, decorados co refraneiro dos meses do ano e con debuxos dos alumnos e alumnas. Poñémosvos a letra da panxoliña para que practiquedes o canto e para acadar o propósito  diario de coidar da nosa querida nai natureza.                     

SEMENTES POLA PAZ

  Neste mes de xaneiro realizaremos actividades relacionadas co Día da Paz e da Non Violencia.. Cada curso fará un traballo de investigación sobre a relación que hai entre certos elementos da flora e da fauna como símbolos da Paz, eses elementos naturais serán: a pomba, a cabra e a ovella, a oliveira, o búfalo, os xirasois, a camelia e a papoula; con todos estes traballos o 30 de xaneiro, farase unha exposición oral da información recollida e posteriormente un mural grupal para expoñer na entrada do colexio. Para rematar a celebración cantaremos a canción de Unai Quirós Cultiva la Paz.